ПубликувайПродаваКупуваЗаменяДарява
Виновни ли са хамбургерите за астмата при децата
Международно проучване за алергиите и астмата в детството е установило, че консумацията на 3 или повече хамбургера на седмица е свързано с увеличен риск от развитие на астма при децата в развитите страни.
Проучването сочи също,че средиземноморската диета, коята включва много плодове, зеленчуци и риба, намалява риска от развитието на респираторното заболяване в детска възраст.
Изследването, фокусирано върху връзката начин на хранене-астма-затруднено дишане, е едно от най-обширните, събрало информация от 50 000 деца от 20 страни за период от 10 години.
Резултатите от проучването са публикувани в Британското издание за респираторни заболявания Торакс.

Един от съавторите, д-р Габриел Нагел, обаче твърди, че хамбургерите сами по себе си не са виновни. „Смятаме, че консумацията на хамбургери е признак за нездравословен начин на живот на живот като цяло, без достатъчно физическа активност и много случаи на затлъстяване.”

Професор Сюзън Сойер, експерт по случаите на астма при деца, е на същото мнение. „Мисля, че това проучване е ценно, защото разкрива причините защо през последните 50 години в развитите страни има сериозно увеличение на броя на страдащите от астма.”
„Тези резултати са доказателство, че Западната диета, която е с високо съдържание на мазни храни, е част от обяснението на нарастващата тенденция.”

Някои експерти обаче вярват, че именно хамбургерите са виновни за астмата при децата.
Д-р Лиса Ууд от университета в Ню Касъл казва, че резултатите са в унисон с доста проучвания напоследък, които предполагат, че именно начинът на хранене на детето може да отключи определена реакция на имунната система, която води до възпаления на дихателните пътища и астма.

Изследването също е установило, че диета, която включва предимно плодове, зеленчуци и риба, действа превантивно при децата.
Още едно важно откритие е, че начинът на хранене в детска възраст изглежда няма пряка връзка с развитието на алергии, причинени от цъфтящи треви и полени.


Източник: www.abc.net.au
Снимка: www.sxc.hu

Още свежи идеи...
Още любопитно...
Стани наш почитател във FACEBOOK
Добре дошъл, гост
facebook facebook Twitter facebook
survey
Купувате ли ползвани вещи?